Konyczczczczcz
|
23.7.201218:52
Muze mi nekdo prosim potvrdit ze u tohoto nasu jde pripojit externi HDD do USB a funguje to jako dalsi HDD ??? Diky moc
Odpovědět0 0
Tomas Knebl
|
6.10.20118:38
Zdravím,
mám dotaz ale prosbu či by mi niekto nevedel poradiť. Toto zariadenie som pripojil k firemnej sieti, aby si všetci mohli ukladať dáta. 2x PC s Windowsom XP, 2x PC s Windowsom 7 a 1x iMac s Mac OS X Snow Leopard ho normálne vidia, dá sa pripojiť ako sieťový disk. Jediné PC, ktoré ho vo firme nevidí je s Windowsom Vista, to vlastne ako jediné vo firme nevidí v sieti nič :D Ale nedá sa pripojiť ani ako sieťový disk. Skupina je Workgroup na všetkých PCčkách, takže tam problém zrejme nebude. Môže to robiť AVGčko? Je to jediné PC kde je nainštalované.
Vopred ďakujem za rady a odpovede :D
Odpovědět0 0
"Další možností jsou Local Backups, které umožní jednak zálohovat data interně, k čemuž je zapotřebí vytvořit dva oddíly a ze všech možností zálohování je to asi ten nejméně užitečný"
Ja to vidim uplne naopak. Pred 2 dnami som kupil DNS320 a prve co ma zaujimalo bolo, ci je mozne NAS prevadzkovat v rezime 1 disk pracovny a 1 na zalohy. Pravdupovediac som klikatka vobec neskumal a rovno som doinstaloval ssh a rdiff-backup, pricom zalohy robim z cronu prave medzi dvomi lokalnymi diskami. Pripada mi to urcite o hodny kus bezpecnejsie riesenie, ako RAID1. Chcelo to trosku akurat pogooglit a za hodku-dve som to mal hotove.
Odpovědět0 0
jijiirka
|
10.8.201116:02
Ty rychlosti tak nějak stále kulhají. Mám doma sateletní přijímač Clarke-Tech s ten kopíruje přes sambu rychlostí 100MB/s. A přitom je to zařízení které je primátně určeno k něčemu jinému. To jsou ti výrobci tak hloupí, že to neumějí zrychlit???
Odpovědět0 0
m_s
|
10.8.201116:35
Asi bude rozdíl mezi jedním velkým souborem a více menšími soubory.
Rád bych věděl, jak jste to změřil...
Odpovědět0 0
m_s
|
9.8.201121:27
celé konstrukce. Je hezké, že na "tělo" je použita hliníková slitina, ale proč výrobce nevyužil tohoto v podstatě tunelu na pořádné chlazení - perforace vepředu i vzadu + ventilátor rozumnější velikosti? Teploty nad 40°C nejsou moc povzbuzující pro zdraví HDD a tím i dat. Chybí mi také případná komunikace s UPS.
Odpovědět0 0
Pro zdraví disku je spíš než nízká teplota daleko důležitější dlouhodobé udržování teploty na stálých hodnotách, což se tomuto boxu daří dobře.
Odpovědět0 0
m_s
|
10.8.201114:25
Souhlasím v případě stálých teplot, avšak v případě teplotních rozpětí dám na profláklou studii Google. Tj. 30°C < t[°C] < 40°C pro desktopové disky.
Odpovědět0 0
Chtěl bych se zeptat, jelikož si chci pořídit NAS/server ze dvou důvodů - mít doma přístupné filmy/fotky/mp3 pro notebooky, stolní comp a televizi a aby bylo možné na NAS/server přes vzdálený přístup zadávat stahování. V recenzích na dvoudiskové NASy sem se dočetl, že jen některé umí stahovaz z premiových účtů na rapidshare, ale ne free, natož uloz.to či czshare. Dá se do NASu s firmware od výrobce nahrát cizí downloader (Jdownloader či jiný), nebo si opravdu musím postavit svůj servřík?
Odpovědět1 0
toto by mě také zajímalo :-)
Odpovědět0 0
bojkassss
|
13.8.201122:41
nlNevim jestli je to jeste aktualni, ale mam starsi verzi 323 a ta stahovat z premioveho uctu na uloz.to umi.. :-) Staci zkopirovat finalni adresu souboru (bohuzel je nutne ji zkratit, zvlada asi jen 100 znaku), supnout do NASu a jedeme! Je to dokonala hracka, ktera skvele (ale omezene) stahuje i torrenty.. Bohuzel umi jen obsah celeho torrentu (neni mozne si z cele serie serialu stahnout jen jeden dil). za me urcite doporucuji!!! :-)
Odpovědět0 0
díky, mě jde přeci jen víc o free účty a ne co nejvíce servrech. Takže to vypadá, že budu muset stavět...
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
8.8.201110:08
Adresář je krabička, kam se ukládají vizitky. Taky to může být sešitek, kam se píčou ručně.
Na disku máme Soubory a Složky. Nějak jsem si nevšiml, že by mi Widle nebo Jabko někdy vytvořili nový adresář.
O adresáře se většinou stará e-mailový klient.
PS: Bacha na Tabulky s chybovými hláškami. ;-)
Odpovědět0 5
Vít Jirman
|
9.8.201111:22
Netuším, kdy jste naposledy používal anglický OS. Já jsem pokaždé vytvořil "New Folder". Nějak tam to slovo "directory" nevidím a to se opravdu snažím ;-).
Prosím napište mi který OS vytvoří "New directory"
Ono když se podíváte na ikonu, která reprezentuje složku, tak se jedná o obrázek složky. Celé to má být analogie ke kancelářskému prostředí, kde list papíru odpovídá souboru (má dokonce ohnutý růžek)
Odpovědět0 0
Jistě, folder je tu odjakživa, directory se nikdy nepoužívalo, že...
DOSové příkazy DIR (pro výpis obsahu ADRESÁŘE) a MKDIR (pro vytvoření ADRESÁŘE) tedy taktně nebudu zmiňovat...
Odpovědět0 0
m_s
|
8.8.201116:57
ve slušné společnosti říká! To, že to umělečtí jazykovědci Microsoftu nazvali ve W95 "složka" a poté se to bohužel i rozšířilo, neznamená, že to adresář není.
Jen tak mimochodem, adresář, tj. ta vaše "složka", je též soubor...
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
9.8.201111:07
"Jen tak mimochodem, adresář, tj. ta vaše ?"složka?", je též soubor..."
- A to i v hojně používaném FS jménem FAT? Od kdy?
Odpovědět0 0
m_s
|
9.8.201121:04
zbytečná diskuze jen proto, že nějaký mladíček se chce předvést, jak je počítačově zdatný!
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Pak v CP/M přejaté mkdir, cd, atd...
A jen tak mimochodem, v *nixových systémech je VŠE soubor! Tj. včetně HW.
Adresář ("složka") je jen zvláštní soubor, ale soubor bez ohledu na souborový systém (proč se tomu tak asi "nadává"?).
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
10.8.20118:26
Odhaduji, že jste na světě strávil asi tak polovinu mého času.
Jinak obrázek, který jste našel je důkazem nekonzistence překladu linuxovských grafických rozhranní. Je to tím, že překlad nedělá jeden člověk.
Každopádně jsem ochoten se s Vámi vsadit, že pojem "Adresář" se bude v grafických OS postupně měnit na pojem "Složka" nikoli opačně.
Odpovědět0 0
m_s
|
10.8.201114:31
nedělá nikde, ani v produktech Microsoftu, jeden člověk. Spíše je to důkazem věkového rozdílu - starší použil automaticky "adresář" a nikoliv redmondský jazykový paskvil "složka". S vysokou pravděpodobností "zvítězí" v GUI "složka"...
Gratuluji k 90+!
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
9.8.201111:27
Mýlíte se. Oni to pokakali výrazně dříve. Ve W95 to konečně opravili.
Odpovědět0 0
dalaj
|
9.8.20115:49
Četl jsem jen závěr a tam se uvádí, že to jede na Linuxu. Tam je tradičním termínem "adresář" (directory), nikoli "Složka" (folder) (jak jste přišel na velké počáteční písmeno?). Pravda, Vy je sice asi vidíte skrze nějaký virtuální souborový systém jako složky, ale to souvisí s Vaším systémem a ne s testovaným zařízením. Když už chcete rýpat, tak na disku rozhodně žádné soubory a složky neuvidíte, to je až záležitost souborového systému.
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
9.8.201111:01
Omlouvám se, že Vám nedám pokoj. Bohužel i prostředí KDE v distribuci OpenSuSe mi vytváří novou složku. A pokud se nepletu, tak to asi bude linux.
Již win95 používali pojem "Nová složka". Což už je asi 15+ let. Jabka pojem adresář ve spojení se soubory snad nikdy nepoužily.
Pokud se budeme bavit o linuxu, tak ten příkaz dir (directory) narozdíl od M$-DOSu nemá.
Používá se zde někdy od roku 1970 příkaz "ls". V té době ještě většina z nás tahala kačera. Teda pokud nebyla zrovna na houbách.
Odpovědět0 0
dalaj
|
9.8.201114:11
Držíte se. :-) Máte pravdu, že Dolphin používá termíny složka (folder), ať už z nedůslednosti, nebo ve snaze přiblížit se uživatelům zvyklým na Windows, tedy většině. Jinak ale např. oblíbená učebnice Welsh, M. & kol.: Používáme Linux se drží striktně termínu adresář (directory), stejně jako běžná dokumentace k VFS (např.
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_file_system,
http://tldp.org/LDP/tlk/fs/filesystem.html) i k jednotlivým souborovým systémům; pokud jsem si všiml, i média zaměřená na Linux. Ohledně KDE (to ale běží nejen na Linuxu a předpokládám, že není standardní součástí DNS-325), tak např. wiki
http://techbase.kde.org/KDE_System_Administration/KDE_Filesystem_Hierarchy mluví o adresářích, stejně jako např. nabídka Nastavení systému/Heslo a uživatelský účet/Cesty. Někteří tvůrci aplikací tedy inklinují k určité promiskuitě. Pokud bych chtěl být rigidní, vsadím na adresář. Ale je mi to jedno, jen považuji za nepatřičné napomínat za správně použitý termín.
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
9.8.201116:02
Nepleťte si prosím pojmy. Text je v angličtině. Oni nemluví o adresářích, ale o seznamech.
Například "Directory tree" bych spíše než "Adresářový strom" přeložil jako "rozvětvený seznam" nebo "rozvětvený soupis položek"
Záleží pouze na úhlu pohledu.
Odpovědět0 0
dalaj
|
9.8.201114:23
Ještě dodatek: Dolphin, to má, jak říkáte, ale např. Krusader mluví o adresářích.
K příkazu "ls" (list structure): Před r. 1991 v Linuxu prostě nemohl být, takže kačera mnozí stihli uklidit. Má pocházet z AT&T UNIXu (en.wikipedia.org/wiki/Ls). Vaše tvrzení takhle moc nepodpoříte: Jak se v Linuxu založí/smaže adresář? Příkazy "mkdir"/"rmdir" - tušíte, co znamená to "dir". Analogické příkazy pro složky zatím nikdo neimplementoval, ale můžete na tom zapracovat. :-)
Odpovědět0 0
dalaj
|
9.8.201114:27
A 1. řádek výstupu "man ls" uvádí: "list directory contents". Howgh
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
9.8.201115:07
?"list directory contents?" = "Zobrazí obsah seznamu"
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
9.8.201115:47
Dle mého názoru "Folder" (složka) obsahuje "Directory" (soupis)
Proto vytvářím složku, ale zobrazuji "soupisku".
Pokud mluvím o umístění je vhodnější mluvit o "složce" tj. O tom místě kde je soupiska.
Prostě mi připadá použití slova "Adresář" nevhodné. Nehledě na to že tvůrci UI od něj také upouštějí. Z tohoto důvodu neočekávám, že by jsme někdy v budoucnu vytvářeli "Nový adresář".
Vždy budeme vytvářet složku, jejímž obsahem bude soupis položek.
Mám trochu problém vytvořit soupis položek bez jediné položky. Vlastně jsem nevytvořil nic.
Pokud ale vytvořím složku, tak už jsem opravdu "něco" (prosor pro soupis) vytvořil.
Ono to tak funguje i ve FATce. Pokud vytvořím složku, tak vytvořím jen záznam v soupisce nadřazené složky. Teprve s první položkou se alokuje prostor pro "seznam položek" česky "soupisku".
Ono je to o tom, že kdysi dávno někdo přeložil slovo directory jako adresář prože do bylo první heslo ve slovníku. A bohužel to po něm všichni, co nemají vlastní názor, opakují.
Trochu mě to připomíná příběh s anglickým označením pro klokana.
Odpovědět0 0
Mně to nevhodné nepřipadá, protože každý průměrně inteligentní člověk hned ví o co jde, aniž by to musel nějak rozebírat.
Já také používám slovo složka a přitom si myslím, že to je v podstatě adresář.
Odpovědět0 0
dalaj
|
10.8.20116:34
V linuxovém VFS folders/složky nejsou, tedy neobsahují directories/adresáře či soupisy. Termín "directory"/"adresář" je jediný ustálený.
Útok na "adresář" jako překlad pro "directory" zakládáte na své představě, že adresář je (výhradně) sešitek nebo krabička, a tu stavíte nad Anglicko-český slovník výpočetní techniky vydaný SNTL v r. 1990. Ostatně, když to umožňuje pracovat s adresami uzlů podřízených souborů, proč to nepřekládat "adresář"? Možná to zavedli p. Skočovský a Brodský v 80. letech, každopádně je to zafixované a tedy správné. Rozhodně nelze přeložit "directory" jako "složka". "Seznam" se mi zdá příliš obecné a neurčité, ostatně ani Vy jste to neprosazoval. Asi jste z Windows zvyklý na složky, tak Vás adresář zarazil a nemůžete se s tím sžít. Ale zvykejte si, každý obor má svůj úzus, "soupiska" se doufám neujme. (Pozn.: "Rozvětvený soupis položek" se mi tak rozvětvil, až jsem byl na větvi - něco tak kostrbatého nevídám každý den; asi Vám uniká, že "strom" je termín z teorie grafů a zde se, snad trochu volně, přebírá.)
V Dolphinu "složka" vyšla jako překlad anglického "folder", které je tam asi ze snahy vyjít vstříc uživatelům přecházejícím z Windows (kdo jiný by také Dolphin používal). Ojedinělá deviace ale není důvodem překopat ustálenou terminologii, ani tvrdit: "tvůrci UI od něj také upouštějí." VFS a souborové systémy Windows se podstatně liší, není tedy na závadu udržovat odlišné terminologie.
Pozn: Problém vytvořit adresář bez jediné položky skutečně máte, protože to nejde. Adresář vždy obsahuje přinejmenším 2 položky: "." a ".." - jak je to implementováno, je z uživatelského hlediska jedno.
Asi bychom již mohli dopřát místo postřehům k DNS-325.
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
10.8.20117:58
O ustálenosti termínu máte pravdu. To je i důvod proč je v tolika publikacích. Spousta lidí jej používá a používat bude.
Nevím v čem tvoříte vy, ale pod Win se v shell32.dll už pojem directory nevyskytuje. Je zde pouze "Folder". Můj první počítač(AtariST) koupený v roce 1992 už měl grafický OS a používal pojem "Folder". Chápu že pokud jste v té době dělal pod unixem nebo dosem máte zakořeněný pojem "Directory" a nechce se vám s ním rozloučit.
Grafické OS jsou založeny na analogii s kancelářským prostředím. Proto se v něm používá pojem "Folder" s ikonou složky do které se zakládají "Files" reprezentované listy papíru. Jelikož většina lidí používá grafické OS začíná se prosazovat i pojem "Složka", který k němu patří stejně jako pojem "Directory" patří k příkazové řádce.
Většina uživatelů bude přistupovat k zde recenzovanému NASu pomocí grafického rozhranní. Proto se domnívám, že měl autor použít pojem "Složka"
"Zafixované=správné" - Kdy jste přišel o invenci? Odhaduji váš věk 40+
Ty moje české termíny jsem použil pro lepší pochopení významu slova "Directory" a také doufám, že se neujmou.
Prosím nepište mi že jsem z "windows zvyklý" jsem na tento OS jsem docela alergický. Já jsem zvyklý z MacOS. Ten totiž na rozdíl od Win, kde si každý tvoří aplikace jak se mu zlíbí, dodržuje konvence tak aby aplikace vypadaly podobně a ne jako nové MS Office.
Odpovědět0 0
m_s
|
10.8.201115:03
"folder" se objevil v Apple Lisa. Motivem bylo pravděpodobně určení pro kancelářské prostředí a úředník spíše pochopí výraz "folder" ("složka") s příslušnou ikonkou papírových desek než abstraktní výraz "adresář". V popisu FHS se striktně užívá výraz "directory" ("adresář")! Ať se vám to líbí, či ne! V případě rozhraní NAS nejde o GUI, ale o výstup webového serveru a příslušných skriptů (např. výstup smartctl) vzhledem k užití autor zcela správně užil obecné (!) slovo "adresář".
Zajímavé, že jeden z odporujících je mladý, druhý zase stará "konzerva", co kdybyste inovoval takovou "konzervoidní" věc jako je kolo?
Odpovědět0 0
dalaj
|
10.8.201118:07
"Zafixované"="správné": V jazyce, zjednodušeně řečeno, to platí. Když použijete něco jiného, ostatní mají potíže s porozuměním nebo je Váš projev rozčiluje, nemluvíte tedy správně. Třeba číslovka "sedm" (příp. anglická "nine") má jisté nevýhody, ale ty se řeší jen tam, kde je to potřeba (letectví apod.), jinde je zavedená a z tohoto hlediska správná, nenahrazujte ji tvary "sedum" ani "fjaklgfjaeio".
Odpovědět0 0
Vít Jirman
|
11.8.20118:18
Děkuji za Váš čas, který věnujete bojem se mnou. Pomohlo mi to ujasnit si pohled na věc.
Pojem "Directory" je v pořádku. Problém mám s jeho překladem "Adresář". Podle mne je trochu mimo a má mírně jiný význam než pojem "Directory". Nicméně všichni víme co znamená.
Pojem "Folder" a jeho překlad "Složka" je nendílnou součástí grafických OS a postupně to pochopí i lidé od linuxu a budou jej používat u grafických UI.
Protože jsem vyrůstal na grafických OS je mi pojem "Složka" výrazně bližší.
Odpovědět0 0
dalaj
|
11.8.201117:48
Myslím, že v základu se shodneme. "Folder"/"složka" patří k prezentaci v GUI (jež ale nemá přímou souvislost s recenzovaným zařízením). Na úrovni OS je patřičnější "directory"/(překlad). V běžném použití lze tolerovat zaměňování. Ohledně překladu - nesouhlasím, argumenty jsem již uvedl.
Odpovědět0 0
m_s
|
9.8.201121:40
distribuci OpenSuSE se stačí v KDE podívat přibližně vlevo a ejhle: je tam ikona s označením "Můj adresář" - domovský adresář /home/id - otevře Konqueror v režimu souborového správce s daným umístěním. Jen tak mimochodem, příkaz "dir" funguje a obsah manuálové stránky je zde zbytečné uvádět...
Odpovědět0 0
Neni lepsi si 3000 priplatit a koupit si 4 diskovy RAID5 NAS?
Odpovědět0 0
To znamena priplatit si skoro 100% navic :) a za 7tis uz si muzete vlastne postavit takovy normalni NAS server :)) klidne i pro vice disku ;)
Odpovědět0 0
Dobry den,
je mozne udelat RAID z ruzne velkych disku a volnou cast vetsiho disku pouzit jako samostatny oddil (pokud mozno z GUI)?
Odpovědět0 0
Velikost oddílu RAID 0/1 lze nastavit podle libosti a zbytek se využije jako JBOD.
Odpovědět0 1
Dekuji za predchozi odpoved. Je tato funkcionalita obvykla u vetsiny NAS v tomto ci pripadne nizsim cenovem segmentu (napr. D-Link DNS-320)?
Odpovědět0 0